آموزش سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمی است که ما در این وبلاگ قصد داریم راجب آن مفصلا صحبت کنیم

آموزش سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمی است که ما در این وبلاگ قصد داریم راجب آن مفصلا صحبت کنیم

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

بایگانی
پیوندها

سئو برای مبتدیان

سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۳:۱۰ ب.ظ

 

سئو برای مبتدیان

استفاده از اسنیپت ها (rich snippets and structured data) باعث بالا رفتن خوانایی سایت در موتورهای جستجو می گردد. در صورتی که از rich snippets و structured data استفاده نموده اید می توانید آن را در Google Structured Data Testing Tool - Google Help بررسی نمایید، فقط کافی است آدرس صفحه مورد نظر خود را در این سایت وارد نموده تا اسنیپت های بکار رفته در این صفحه را به شما نمایش دهد.

 

انتخاب عنوان مناسب برای صفحه

 

سئو


عنوان صفحه که در بالای مرورگر نمایش داده می شود مهترین آیتمی است که موتورهای جستجو توسط آن متوجه موضوع صفحه می شوند. برای آنکه بهترین عنوان را برای صفحات وب سایت خود برگزینید به نکات زیر توجه نمایید:

عنوان صفحه را برای کار وب سایت طراحی کنید و نه برای موتورهای جستجو. عنوان می بایست برای کاربر جذابیت داشته باشد
از
 کلمه کلیدی حتی المکان یک بار در عنوان استفاده گردد کافی است
از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده ننمایید و سعی نمایید هر صفحه و مقاله شما بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد
در انتهای عنوان
 نام برند خود را حتما ذکر نمایید
لازم نیست مترادف ها را در عنوان بیاورید، کافی است مترادف های کلمه کلیدی را در بدنه مقاله خود استفاده نمایید
مهترین صفحه وب سایت صفحه اصلی سایت می باشد. در انتخاب کلمه کلیدی برای این صفحه بسیار دقت نمایید. کافی است مهترین کلمه کلیدی خود را که سایر کلمات را تحت پوشش قرار می دهد در ابتدا و در انتها نام برند خود را ذکر نمایید
یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت
یکی از مهترین کارهایی که برای کار
 سئو می بایست انجام داد یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت می باشد که می بایست توسط سئو کار انجام گردد و برای عنوان صفحات وب سایت و همچنین تولید محتوا برای وب سایت به کار برده شود. شما زمینه فعالیت خود را می دانید به عنوان مثال یکی از زمینه های فعالیت فراموج سئو می باشد. برای آنکه کلمات کلیدی مرتبط به این کلمه را بیابید کافی است این کلمه را در دو نرم افزار گوگل به نام های Google Trends و Google Keyword Planner وارد نمایید تا کلمات کلیدی مرتبط به کلمه کلیدی اصلی شما بتوسط این ابزارها ارائه گردد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله یافتن کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت را مطالعه نمایید.

میزان استفاده از کلمات کلیدی در بدنه مقاله
لازم نیست از کلمه و یا کلمات کلیدی خود در صفحه بسیار استفاده نمایید و صفحه خود را پر از کلمه کلیدی نمایید. مقاله می بایست برای کاربر نوشته شود و نه موتورهای جستجو. استفاده یک بار هم برای یک صفحه کافی است و مهم آن است که مقالات و صفحات سایت شما حس خوبی در کاربر ایجاد نمایید. در صورتی که کاربر وارد صفحه ای شود و صفحه پاسخ گویی جستجوی انجام شده کاربر نباشد کاربر در صفحه مورد نظر باقی نخواهد ماند و این به ضرر رنک وب سایت می باشد. بنابراین مهترین مسئله ارائه اطلاعات مفید و مورد نیاز به کاربر می باشد.

مت کات متخصص سئو بیان می کند:

"اکثریت افراد برای اینکه بتوانند لینک های ورودی بیشتری بگیرند و سریع تر در صفحات اول قرار بگیرند، اقدام به خرید لینک می کنند." این یکی از بدترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که متاسفانه سایت های بزرگ هم استفاده می کنند.

مالکان سایت فکر می کنند که با خرید لینک، می توانند سایت خود را سریعتر بالا بیاورند و در همان رتبه بمانند و همچنین دیگر لازم نیست بابت تولید محتوا کلی هزینه کنند اما باید بگوییم، خرید لینک یکی از موارد سئو کلاه سیاه است و گوگل امروزه به افرادی که می خواهند با دورزدن قانون، سایت خود را بهینه نمایند، شدید برخورد خواهد کرد.

کامنت های اسپم

حتما تا به حال مشاهده کرده اید که افرادی زیر پست های شما کامنت گذاری می کنند یا لینک های سایت خود را قرار می دهند که از نظر محتوا و موضوع هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند. همچنین ممکن است که خود شما این کار را انجام بدهید. باید گفت چنین کامنت هایی را " کامنت اسپم" می گویند. کامنت اسپم یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که افراد اغلب فکر می کنند، برروی سایت تاثیر مثبت دارد.

اول اینکه اصولا سایت ها، لینک های ورودی به دیگران به صورت nofollow در می آورند که این یعنی ، هیچ تاثیری این بک لینک بروی رتبه سایت شما ندارد و حتی ممکن است که باعث جریمه سایت شما هم گردد.

همچنین اگر شما کامنت های بلاگ سایت خود را بدون بررسی تایید کنید که نمایش داده شود، ممکن است که لینک های اسپم و مخرب قرار بگیرد که این مساله تاثیر منفی برروی سایت شما خواهد گذاشت و همچنین باعث می شود که جلوه بلاگ شما در بین بقیه کاربران تخریب گردد. پس برای چه اینقدر اصرار دارید که از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده کنید تا مورد جریمه گوگل و کاهش رتبه واقع شوید؟

محتوای کپی شده

در خود تولید محتوای ناب صحبت زیاد شده است و همه افراد نیز می دانند که محتوا، پادشاه سایت است. راحت ترین و ارزانترین روش برای افزایش رتبه وب سایت، تولید محتوای ناب است. موتورهای جستجو به محتوای ناب اهمیت زیادی میدهند و استفاده از محتوای کپی شده را بدترین نوع سئو کلاه سیاه می دانند.

آموزش سئو

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به ترفندها و روش هایی اطلاق می شود که با فریب الگوریتم های گوگل و برخلاف قوانین موتورهای جستجو باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مختلف می شود.

ترفندهای سئو کلاه سیاه پس از مدتی کوتاه توسط گوگل شناسایی می شوند و در آپدیت های بعدی الگوریتم ها به گونه ای پیشرفت می کنند که به راحتی قادر به شناسایی اینگونه تخلفات هستند.

فراموش نکنید که اولین هدف گوگل افزایش رضایت کاربران و بهبود نتایجی است که به آنها نشان می دهد بنابراین اگر شما فعالیتی انجام دهید که برخلاف تحقق این هدف باشد، پس باید به زودی منتظر مجازاتی از سمت گوگل باشید!

در واقع زمانی که وبسایت شما یکی از روش های سئو کلاه سیاه را انجام داده باشد و گوگل متوجه این موضوع شود وبسایت شما را جریمه یا پنالتی خواهد کرد. در اکثر موارد این جریمه ها به اندازه ای سنگین است که شاید چندین پله رتبه شما در اکثر کلمات کلیدی افت پیدا کند و مدت ها تلاش برای بازگشت به شرایط قبلی نیاز داشته باشید!

بنابراین باید سعی کنید از روش های سئو کلاه سفید یا کلاه خاکستری استفاده کنید و از تکنیک های سئو کلاه سیاه به طور جدی دوری کنید. ما در این مقاله ۴۴ ترفند از ترفندهای سئو کلاه سیاه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در فعالیت های سئو وبسایتتان به هیچ عنوان از آنها استفاده نکنید !

 با سئو کلاه سیاه ممکن است که رتبه سایت شما با سرعت باورنکردنی ای  بالا برود اما همیشه قانون سوم نیوتون را به خاطر داشته باشید هر عملی عکس العملی دارد. پس از عدم پیروی از قوانین موتور های جستجو حال زمان اتفاقات ترسناک برای وب سایت شما می باشد در ابتدا پس از مدتی رتبه سایت شما کاهش می یابد ، سرعت کاهش رتب سایت شما بیشتر و بیشتر می شود ، سایت شما به آخرین رتبه های جستجو می رسد. حال زمان جریمه توسط موتور های جستجو فرا رسیده. وب سایت شما پنالتی (جریمه می شود). موتور های جستجو به شما اخطار می دهند که متوجه فعالیت سیاه شما شده اند و از شما می خواهند که دست از این تقلب ها بردارید و تمامی فعالیت های سیاه را از بین ببرید. اما شما که به سئو کلاه سیاه و سرعت باورنکردنی آن در نتایج موتور های جستجو عادت کردید به این کار ادامه می دهید و در نهایت به بدترین اتفاق ممکن در سئو می رسیم وب سایت شما از موتورهای جستجو حذف می شود به اصطلاح از index خارج می شود. تصور کنید که تمامی کسب و کار شما به وب سایت و بازدید کنندگانی بستگی داشت که توسط موتور های جستجو شما را پیدا می کردند. دیگر خبری از کاربران تازه نیست. کسی از طرف موتور های جستجو به وب سایت شما نمی آید کسب و کارتان از رونق می افتد کاربران خود را از دست می دهید چرا که وقتی موتور های جستجو شما را تایید نکردند و به شما اعتماد نداشتند بیشترین میزان کاربران نیز اعتماد خود به کسب و کار شما را از دست می دهند و در نهایت ورشکستی و پایان!

سئو کلاه سفید

درسته که موتورهای جست و جو هوشمند هستند اما رباتی بیش نیستند. هوش انسان می تواند بر آنان غلبه کند و راه های متفاوتی برای استفاده از سئو کلاه سیاه و فریب این ربات ها پیدا کند این اتفاق در گذشته بیشتر از حال بوده در نتیجه کلاه برداران راحت تر می توانستند کلاه سیاه را پیاده سازی کنند. اما با پیشرفت هوش مصنوعی، الگوریتم ها و ربات های خزنده قوی تر شده اند و در مدت زمان کوتاهی سئو کلاه سیاه را تشخیص می دهند.

روشهای سئو و بهینه سازی:

برخی روشهای سئو که قدیم استفاده می شده است با آپدیت شدن قوانین موتورهای جستجو دیگر مرسوم نیستند، اما روشهایی هستند که همچنان متداول اند و هر روز بر اهمیت آنها افزوده می شود. به طور کلی تکنیک های سئو به چند روش و تحت عنوان دو دسته، سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه تقسیم بندی می شوند.

تکنیکهای سئوی کلاه سفید:

 بهینه سازی وب سایت به  لحاظ محتوا

یکی از این روشها بالابردن کیفیت محتوای وب سایتها است. شاید امروز پررنگ ترین بحث برای سئو کاران تاکید برکیفیت مطالب باشد. برای اینکه یک محتوا برای موتورهای جستجو جذابیت داشته باشد و در واقع مورد تایید باشد چند خصوصیت دارد:  اول اینکه کپی نباشد:متاسفانه دنیای وب پر شده است از محتواهای تکراری و بی کیفیت پس می توان با تولید یک محتوای منحصر به فرد وجه تمایز خود را نشان دهید. دوم اینکه خیلی طولانی نباشد: اندازه متن باید استاندارد باشد نه چندان کوتاه که مخاطب متوجه ارزش مطلب نشود و نه چندان بلند که از حوصله برای خواندن خارج باشد.

استفاده از تگ ها و کلمات کلیدی مناسب

استفاده از تگ و کلمات کلیدی برای هر محتوا بسیار حائز اهمیت است که باید هوشمندانه تعیین شود و شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید اما یک کار کاملا تخصصی است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۶
ملیحه دشتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی