آموزش سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمی است که ما در این وبلاگ قصد داریم راجب آن مفصلا صحبت کنیم

آموزش سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمی است که ما در این وبلاگ قصد داریم راجب آن مفصلا صحبت کنیم

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

بایگانی
پیوندها

آموزش لینک سازی

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷ ق.ظ

لینک سازی به منزله اتصال وب سایت های دیگربه سایت شما از طریق لینک میباشد. با استفاده از لینک های موجود در صفحات مختلف سایت ها امکان حرکات بین صفحات مختلف در فضای اینترنت  وجود دارد و بر همین اساس در زبان فارسی به لینک، فرا پیوند گفته می شود. برخلاف تکنیک های متفاوتی که برای لینک سازی وجود دارد، این کار بسیار سخت است و در فعالیت انجام سئو  به جرات می توان گفت سخت ترین قسمت کار میباشد. متخصصین این حرفه زمان بسیاری برای لینک سازی صرف می کنند و ایجاد لینک هایی با کیفیت بالا به شما در پیشبرد اهداف بسیار یاری می کند.

ای نگاه در این مقاله لینک سازی را آموزش می دهد.

 اهمیت لینک سازی در سئو

ساختار لینک یا فراپیوندها

برای درک بهتر لینک سازی، درابتدا باید با نحوه ایجاد لینک و چگونگی تشخیص آن توسط موتورهای جستجو پرداخت. 

اموزش سئو

  1. شروع تگ لینک سازی : به عنوان تگ لنگر شناخته می شود و برای لینک سازی استفاده می شود. موتورهای جستجو با مشاهده چنین تگی متوجه لینک سازی می شوند و آن را دنبال می کنند.

  2. محل رجوع لینک : در این قسمت از تگ نویسی گزینهhref  بسیار مهم بوده و مخفف hyperlink referral f بوده و شامل آدرس سایتی می باشد که لینک به آن اشاره دارد. البته در این قسمت حتما نباید URL نوشته شود و شما می توانید آدرس یک تصویر و یا یک فایل برای دانلود قرار دهید.حتی برای هدایت صفحه فعلی به بخش های مختلف از همان سایت می توانید از علامت استفاده نمایید.
  3. متن لینک شده متنی است که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و با کلیک بر روی آن به آدرس مشخص شده در قسمت href هدایت می شود. متن های لینک شده اصولا به رنگ آبی و زیر خط دار هستند و علامت فلش موس با قرار گیری بر روی این متون  تغییر شکل پیدا کرده و در واقع به کاربر می فهماند که این یک لینک است و با کلیک برروی آن به صفحه دیگری هدایت می شود.
  4. پایان تگ لینک سازی : استفاده از این نشانه به موتورهای جستجو می فهماند که تگ لینک سازی در این مرحله پایان یافته است.

با انتشار هر محتوای جدید در سایت عملا بخشی از فرآیند لینک سازی داخلی به صورت اتوماتیک انجام میشود. مهمترین فضاهایی که مقالات جدید در آنها نمایش داده شده و لینک سازی داخلی اتفاق می افتد عبارتند از:

برای آموزش سئو به سایت ای نگاه مراجعه کنید.

صفحه اصلی سایت

معمولا صفحه اصلی هر سایت مهمترین و ارزشمندترین صفحه از نظر اعتبار برای لینک سازی داخلی است. در بسیاری از سایت ها فضایی برای نمایش آخرین مقالات در صفحه اصلی در نظر گرفته شده است و هر محتوای جدید به محض انتشار یک لینک داخلی از این صفحه دریافت میکند.

مشکل اصلی زمانی ایجاد میشود که با انتشار مقالات جدید عملا این بخش به روز رسانی شده و لینک داخلی به آن مقاله دیگر وجود ندارد. در نتیجه نمیتوان به عنوان یک راه حل دائمی به آن نگاه کرد.

صفحات دسته بندی یا برچسب

هر محتوای جدید احتمالا در یک یا چند دسته و برچسب مختلف قرار میگیرد. این صفحات با توجه به لینک سازی های داخلی و خارجی معمولا ارزش و اهمیت زیادی داشته و تاثیر مستقیم بر سرعت ایندکس و افزایش اعتبار مقالات جدید خواهند داشت.

صفحات آرشیو تعداد محدودی از مقالات جدید را نمایش میدهند و بعد از انتشار هر مقاله جدید یکی از موضوعات قرار گرفته در آن به صفحه دوم انتقال می یابد. مقالاتی که در اولین صفحه آن دسته یا برچسب هستند بیشترین ارزش و اعتبار را از نظر لینک سازی داخلی دریافت میکنند. پس این فضا نیز در زمان انتشار یک مقاله بسیار مهم است ولی به مرور ارزش و تاثیر خود را از دست میدهد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله سئو به زبان ساده را مطالعه کنید. 

3- نمایش مقالات مرتبط در صفحه سایر مقالات

در بسیاری از سایت ها همانند وبسیما فضایی برای نمایش مقالات مرتبط در نظر گرفته شده است. در برخی سایت ها این بخش آخرین مقالات سایت را نشان داده و در برخی دیگر آخرین مقالات همان دسته بندی نشان داده میشود.

ساختار یک لینک به شکل زیر است و در مقابل اتریبیوت rel می‌تواند مقادیر مختلفی برای مقاصد گوناگون درج کرد. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. این موارد را میتوان جزئی از سئو تکنیکال یا همان سئو فنی دانست.

شاید بپرسید اتریبیوت rel چیست؟ به rel موجود در کد زیر یک نوع اتریبیوت گفته می‌شود و حال این اتریبیوت که rel هست بعد از مساوی و در داخل “” مقادیری را می‌گیرد که در ادامه ما بیشتر درباره مقادیر داخل rel صحبت خواهیم کرد.

لینک از نوع Alternate

این لینک برای سایت‌های دو زبانه یا چند زبانه مناسب است، به این معنی است که این لینک ، به آدرسی می‌رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر خواهید دید.

لینک از نوع Author

این نوع لینک برای نویسنده‌ها به کار می‌رود، اگر روی آن کلیک کنید شما را به نویسنده آن مقاله ارجاع می‌دهد.

لینک از نوع Bookmark

این نوع لینک‌ها برای Bookmark (بوک مارک) کردن مناسب است چرا که لینک تغییر نمی‌کند و می‌توانید لینک مقاله را در مرورگر خود ذخیره نمایید یا همان بوک مارک کنید.

لینک از نوع Help

زمانی کاربرد دارد که بخواهید آموزشی از یک صفحه‌ را در صفحه دیگر قرار دهید. وقتی روی این لینک کلیک کنید به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله خواهید رفت.

لینک از نوع License

بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می‌کند.

لینک از نوع next

به معنای این است که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می‌کند.

لینک از نوع Prev

به معنای این است که این لینک شما را به مقاله قبلی هدایت می‌کند برعکس لینک next است.

اموزش سئو

لینک  Nofollow

سال ۲۰۰۵ بود که رم نوفالو توسط گوگل معرفی شد. این نوع لینک به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که لینک را دنبال نکنند و اعتباری به سایت مقصد داده نشود. (در مقاله لینک نوفالو به تشریح درباره اهمیت و کاربرد این نوع لینک‌ها پرداختیم، پیشنهاد میکنم حتما بخوانید)

لینک Follow یا Dofollow

لینک فالو برعکس لینک‌های نوفالو است، شما اگر اصلا از اتریبیوت rel استفاده نکنید به شکل پیش‌فرض موتورهای جستجو آن را فالو می‌دانند، مقدار Follow با مقدار Dofollow فرقی ندارد و هر دو یک مفهوم را دارد. هر سه لینک زیر یک معنا را دارند. (در مقاله به تشریح درباره لینک فالو و فرق آن با لینک نوفالو پرداختیم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۰
ملیحه دشتی

لینک سازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی