آموزش سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمی است که ما در این وبلاگ قصد داریم راجب آن مفصلا صحبت کنیم

آموزش سئو

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع بسیار مهمی است که ما در این وبلاگ قصد داریم راجب آن مفصلا صحبت کنیم

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

بایگانی
پیوندها

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

شما همیشه می توانید در زمان هایی که در نوشتن تیتر جذاب موفق نمی شوید از این پایگاه داده به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نوشتن تیترهای خوب استفاده کنید.

عنوان مناسب سئو

به گفته Brian Clack این پایگاه داده منبع تقلب نیست، بلکه تنها برای به دست آوردن ایده جهت نوشتن عناوین تاثیرگذارتر به خصوص زمانی که در ابتدای راه هستید، استفاده می شود.

به زبان ساده اگر به دنبال نوشتن تیترهایی با تاثیرگذاری بالا، منحصر به فرد، جذاب و دوست داشتنی هستید، از تشکیل این پایگاه داده، غافل نشوید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

تمامی عناوین خوب را از سراسر وب جمع آوری کنید.

عناوینی که باعث تشویق شما به خواندن محتوا می شود را در فایلی جداگانه قرار دهید.

تعیین کنید که چه مدل از عنوان می تواند به شما بیشتر کمک کند. سپس از همان الگو برای نوشتن عنوان استفاده کنید.

استفاده از کلمات و صفات مثبت

با استفاده از کلمات و صفات مثبت در عنوان خود به عاطفی تر شدن آن کمک می کنید. این مسئله به نوبه خود باعث جذاب تر شدن عنوان می شود و توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.

برخی از صفات بسیارعالی و مثبت که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

کامل،

جالب ترین

بهترین

بزرگ ترین

همیشگی

سریع ترین

آسان ترین

بیشترین

عالی ترین

داغ ترین

قوی ترین

نکات مهم برای نوشتن عنوان سئو بهینه :

 

1. مقاله شما دارای چندین عنوان است. یک عنوان اصلی و چندین عناوین داخلی. تمامی عناوین متن باید به صورت عنوان سئو باشند یعنی تکنیک ها مانند به کار بردن کلمات کلیدی در آن ها باید رعایت شود.

2. عناوین باید در مکان درست به کار بروند. عنوان سئو اصلی که باید در تگ title به کار رود و برای هر پاراگراف که یک مطلب جدیدی را بیان می کند، بهتر یک عنوان سئو مجزا و متناسب با آن پاراگراف به کار ببرید.

3. عناوین سئو نباید تکراری باشند و همچنین هرچه کوتاه تر باشد، بهتراست.

عنوان به صورت تگ HTML یا تیتر (Heading)

در همین ابتدا ممکن است کمی دچار سردرگمی شوید؛ زیرا ما از تگ HTML صحبت کردیم. شما هم می‌توانید در سورس محتوای خود مشاهده کنید که عنوان داخل تگ HTML قرار گرفته است:

<title>This is an example page title - Example.com</title>

عنوان سئو

هدف سئو در عنوان صفحه

عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس باید دارای دو هدف باشد:

باعث کسب امتیاز از سمت گوگل برای کلمه کلیدی شود.

افراد را ترغیب به کلیک کردن و خواندن مقاله کند.

این دو هدف منحصر به فرد نیستند اما در بیشتر مواقع ایجاد رقابت می‌کنند. فرض کنید رنک یا امتیاز خوبی دارید اما اگر کاربری روی لینک مقاله شما کلیک نکن، امتیازتان نیز فایده‌ای به حالتان ندارد و در واقع این امتیاز در طول زمان از بین خواهد رفت!

عناوین و نرخ کلیک (CTR)

گوگل از نرخ کلیک برای کمک به تصمیم‌گیری جهت مرتبط بودن کلمات کلیدی خاص استفاده می‌کند. اگر نرخ کلیک‌تان پایین است حتما باید به موقعیت مناسبی برسید تا رتبه مورد نظر از سمت گوگل کاهش نیابد. پس در اینجا نیز باید تصمیم بگیرید عنوان مناسب مطابق با فاکتورهای سئو در وردپرس انتخاب کنید تا چنین اتفاقی برایتان رخ ندهد.

تهیه یک پایگاه اطلاعاتی از عناوین موفق و جذاب

تشکیل یک پایگاه داده قوی از تیترهای مختلف که جذاب بوده اند و به موفقیت رسیده اند، ایده جالبی است، زیرا این پایگاه داده به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از این تیترهای موفق الهام بگیرید و راحت تر عناوین عالی و جذاب برای پست خود بنویسید.

 

سئو یکی از مهمترین عواملی است که هر مالک سایت به منظور افزایش بازدید و فروش وب سایت و محصولات خود، باید آن را در نظر بگیرید. سئو تکنیک های زیادی دارد که در دو دسته کلی سئو خارجی و داخلی دسته بندی می شود. یکی از موارد سئو داخلی ، عنوان سئو است. اولین مکانی که گوگل و کاربران در محتوای سایت بررسی می کنند، عنوان سئو مقالات است. برای همین است که تاکید زیادی در انتخاب و نگارش عنوان مقالات می شود تا علاوه براینکه بتواند توجه کاربران را جلب کند، از نظر گوگل هم مناسب باشد.

سایت هایی که پایه آن ها بلاگ محور است مانند خبری ها، آموزشی ها و غیره، بیشتر از همه نوع دیگر سایت ها، باید به عنوان سئو سایت خود دقت کنند. البته عنوان سئو فقط مختص به عنوان مقالات نمی شود بلکه عنوان صفحات مانند صفحه اصلی، محصولات و غیره نیز، باید قوانین نگارشی را در آن رعایت کرد.

مهمترین عاملی که باعث جذب کاربران به سایت در نگاه اول می شود، عنوان سایت می باشد.

منظور ما از عنوان سئو در واقع همان عنوان سایت است اما با این تفاوت که براساس معیارهای گوگل نوشته شده باشد و همچنین بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند تا در نهایت باعث افزایش ترافیک سایت شود. در این مقاله قصد داریم تا بیان کنیم که چگونه یک عنوان سئو کاربر و گوگل پسند بنویسیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۸ ، ۱۵:۲۱
ملیحه دشتی

لینک سازی به منزله اتصال وب سایت های دیگربه سایت شما از طریق لینک میباشد. با استفاده از لینک های موجود در صفحات مختلف سایت ها امکان حرکات بین صفحات مختلف در فضای اینترنت  وجود دارد و بر همین اساس در زبان فارسی به لینک، فرا پیوند گفته می شود. برخلاف تکنیک های متفاوتی که برای لینک سازی وجود دارد، این کار بسیار سخت است و در فعالیت انجام سئو  به جرات می توان گفت سخت ترین قسمت کار میباشد. متخصصین این حرفه زمان بسیاری برای لینک سازی صرف می کنند و ایجاد لینک هایی با کیفیت بالا به شما در پیشبرد اهداف بسیار یاری می کند.

ای نگاه در این مقاله لینک سازی را آموزش می دهد.

 اهمیت لینک سازی در سئو

ساختار لینک یا فراپیوندها

برای درک بهتر لینک سازی، درابتدا باید با نحوه ایجاد لینک و چگونگی تشخیص آن توسط موتورهای جستجو پرداخت. 

اموزش سئو

  1. شروع تگ لینک سازی : به عنوان تگ لنگر شناخته می شود و برای لینک سازی استفاده می شود. موتورهای جستجو با مشاهده چنین تگی متوجه لینک سازی می شوند و آن را دنبال می کنند.

  2. محل رجوع لینک : در این قسمت از تگ نویسی گزینهhref  بسیار مهم بوده و مخفف hyperlink referral f بوده و شامل آدرس سایتی می باشد که لینک به آن اشاره دارد. البته در این قسمت حتما نباید URL نوشته شود و شما می توانید آدرس یک تصویر و یا یک فایل برای دانلود قرار دهید.حتی برای هدایت صفحه فعلی به بخش های مختلف از همان سایت می توانید از علامت استفاده نمایید.
  3. متن لینک شده متنی است که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و با کلیک بر روی آن به آدرس مشخص شده در قسمت href هدایت می شود. متن های لینک شده اصولا به رنگ آبی و زیر خط دار هستند و علامت فلش موس با قرار گیری بر روی این متون  تغییر شکل پیدا کرده و در واقع به کاربر می فهماند که این یک لینک است و با کلیک برروی آن به صفحه دیگری هدایت می شود.
  4. پایان تگ لینک سازی : استفاده از این نشانه به موتورهای جستجو می فهماند که تگ لینک سازی در این مرحله پایان یافته است.

با انتشار هر محتوای جدید در سایت عملا بخشی از فرآیند لینک سازی داخلی به صورت اتوماتیک انجام میشود. مهمترین فضاهایی که مقالات جدید در آنها نمایش داده شده و لینک سازی داخلی اتفاق می افتد عبارتند از:

برای آموزش سئو به سایت ای نگاه مراجعه کنید.

صفحه اصلی سایت

معمولا صفحه اصلی هر سایت مهمترین و ارزشمندترین صفحه از نظر اعتبار برای لینک سازی داخلی است. در بسیاری از سایت ها فضایی برای نمایش آخرین مقالات در صفحه اصلی در نظر گرفته شده است و هر محتوای جدید به محض انتشار یک لینک داخلی از این صفحه دریافت میکند.

مشکل اصلی زمانی ایجاد میشود که با انتشار مقالات جدید عملا این بخش به روز رسانی شده و لینک داخلی به آن مقاله دیگر وجود ندارد. در نتیجه نمیتوان به عنوان یک راه حل دائمی به آن نگاه کرد.

صفحات دسته بندی یا برچسب

هر محتوای جدید احتمالا در یک یا چند دسته و برچسب مختلف قرار میگیرد. این صفحات با توجه به لینک سازی های داخلی و خارجی معمولا ارزش و اهمیت زیادی داشته و تاثیر مستقیم بر سرعت ایندکس و افزایش اعتبار مقالات جدید خواهند داشت.

صفحات آرشیو تعداد محدودی از مقالات جدید را نمایش میدهند و بعد از انتشار هر مقاله جدید یکی از موضوعات قرار گرفته در آن به صفحه دوم انتقال می یابد. مقالاتی که در اولین صفحه آن دسته یا برچسب هستند بیشترین ارزش و اعتبار را از نظر لینک سازی داخلی دریافت میکنند. پس این فضا نیز در زمان انتشار یک مقاله بسیار مهم است ولی به مرور ارزش و تاثیر خود را از دست میدهد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله سئو به زبان ساده را مطالعه کنید. 

3- نمایش مقالات مرتبط در صفحه سایر مقالات

در بسیاری از سایت ها همانند وبسیما فضایی برای نمایش مقالات مرتبط در نظر گرفته شده است. در برخی سایت ها این بخش آخرین مقالات سایت را نشان داده و در برخی دیگر آخرین مقالات همان دسته بندی نشان داده میشود.

ساختار یک لینک به شکل زیر است و در مقابل اتریبیوت rel می‌تواند مقادیر مختلفی برای مقاصد گوناگون درج کرد. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. این موارد را میتوان جزئی از سئو تکنیکال یا همان سئو فنی دانست.

شاید بپرسید اتریبیوت rel چیست؟ به rel موجود در کد زیر یک نوع اتریبیوت گفته می‌شود و حال این اتریبیوت که rel هست بعد از مساوی و در داخل “” مقادیری را می‌گیرد که در ادامه ما بیشتر درباره مقادیر داخل rel صحبت خواهیم کرد.

لینک از نوع Alternate

این لینک برای سایت‌های دو زبانه یا چند زبانه مناسب است، به این معنی است که این لینک ، به آدرسی می‌رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر خواهید دید.

لینک از نوع Author

این نوع لینک برای نویسنده‌ها به کار می‌رود، اگر روی آن کلیک کنید شما را به نویسنده آن مقاله ارجاع می‌دهد.

لینک از نوع Bookmark

این نوع لینک‌ها برای Bookmark (بوک مارک) کردن مناسب است چرا که لینک تغییر نمی‌کند و می‌توانید لینک مقاله را در مرورگر خود ذخیره نمایید یا همان بوک مارک کنید.

لینک از نوع Help

زمانی کاربرد دارد که بخواهید آموزشی از یک صفحه‌ را در صفحه دیگر قرار دهید. وقتی روی این لینک کلیک کنید به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله خواهید رفت.

لینک از نوع License

بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می‌کند.

لینک از نوع next

به معنای این است که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می‌کند.

لینک از نوع Prev

به معنای این است که این لینک شما را به مقاله قبلی هدایت می‌کند برعکس لینک next است.

اموزش سئو

لینک  Nofollow

سال ۲۰۰۵ بود که رم نوفالو توسط گوگل معرفی شد. این نوع لینک به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که لینک را دنبال نکنند و اعتباری به سایت مقصد داده نشود. (در مقاله لینک نوفالو به تشریح درباره اهمیت و کاربرد این نوع لینک‌ها پرداختیم، پیشنهاد میکنم حتما بخوانید)

لینک Follow یا Dofollow

لینک فالو برعکس لینک‌های نوفالو است، شما اگر اصلا از اتریبیوت rel استفاده نکنید به شکل پیش‌فرض موتورهای جستجو آن را فالو می‌دانند، مقدار Follow با مقدار Dofollow فرقی ندارد و هر دو یک مفهوم را دارد. هر سه لینک زیر یک معنا را دارند. (در مقاله به تشریح درباره لینک فالو و فرق آن با لینک نوفالو پرداختیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۸ ، ۱۱:۵۷
ملیحه دشتی